woensdag 17 september 2008

Weeknummer deze week (zoekmachine experiment)

'Weeknummer', een zoekterm voor gevorderden? Of misschien een leuk experimentje voor de zoekmachine.

Regelmatig vraag ik mij af wat het huidige weeknummer ook alweer is. Meestal typ ik weeknummer in, in Google, en het eerste resultaat toont niets anders dan een schilderij achtig, schommeld dingetje, met hierin afgebeeld.. jawel.. het weeknummer van vandaag!

Nadat ik meerdere keren op deze website was uitgekomen, leek het mij een leuke uitdaging om met de zoekterm weeknummer op 1 te komen in Google.

Drie maanden geleden ben ik deze uitdaging aangegaan. Tot mijn grote verbazing kwam ik er laatst achter dat ik niet ben gaan optimaliseren voor weeknummer, maar voor weeknummer uitrekenen. Maar, hoewel dit niet helemaal de bedoeling is geweest, scoor ik al wel een eerste plek (Y)

Nu de andere zoekterm nog! Komop mensen, help weeknummer naar een eerste pek.

Geen opmerkingen: