dinsdag 16 september 2008

Emailadres kiezen en maken

Denk je dat er nog steeds mensen zijn die hun eerste email adres moeten aanmaken? Ja!

Een paar jaar terug had ik eigenlijk al de gedachte dat iedereen al wel een eigen email adres zouden hebben. Desondanks besloot ik toen een kleine handleiding te schrijven, speciaal voor die mensen die nog geen emailadres hadden. Speciaal voor deze 'kleine groep' mensen had ik een artikel geschreven over het aanmaken van een nieuw e-mailadres.

Nu, twee jaar later, zie ik tot mijn grote verbazing dat er nog steeds dagelijks mensen op zoek gaan naar een eerste email adres. Elke dag weer opnieuw lezen ruim 100 (unieke) bezoekers de instructie hoe ze een eerste emailadres kunnen krijgen. Wauw, 100 bezoekers per dag!

Hoor jij toevallig ook bij die kleine groep mensen-zonder-email? Geen probleem, binnen een paar minuten heb je zo je eigen email account aangemaakt!

Tip: maak een Hotmail of Gmail acount aan. Zo'n emailadres is gratis, en nog belangrijker: zo'n emailadres is betrouwbaar! Je hoeft niet bang te zijn dat dit emailadres zomaar ineens komt te vervallen, omdat Gmail niet meer bestaat ofzo.

Wat je zeker niet moet doen, is een email adres nemen bij je Internet provider. Op deze manier zit je 'voor altijd' vast aan de provider.

Wil je verder nog wat aanwijzingen bij het aanmaken van een email account, lees dan het artikel email adres maken op Dat Kan Ik Zelf . nl.

Have fun!

Geen opmerkingen: